neděle 15. února 2015

Zase o krok dál (+ foto)

Moc vás zdravím. Jsem taková ta velkovlasá Markéta s nekorektním humorem, pokud byste náhodou měli problémy s pamětí. Neaktivitu poslední doby svádím tentokrát na zkouškové období, které, jak už jsem se nezapomněla pochlubit na facebooku, je už pro mě u konce.

Jenom bych s vámi ráda pokecala na téma, co nového. Ok, tohle je trochu monolog, takže se mě pokuste překřičet a přihlaste se o slovo v komentářích.

Jak jsem přežila? Myslím, že v rámci možností velmi dobře. Přestože jsem spokojená prakticky od začátku pardubického dobrodružství, musím přiznat, že období zhruba posledních dvou měsíců minulého roku pro mě bylo v jistých ohledech dekadentní.

Zkouškové období mě však obohatilo nejen o první kredity, ale přineslo i mnoho dalších krásných věcí, díky kterým si teď připadám skutečně bohatá (ne v tom materiálním slova smyslu... bohužel) a šťastná.

Každopádně věci vidím optimisticky a mám spoustu plánů. S konečnou platností vím, že jsem si školu vybrala dobře a že můj obor je skutečně něčím, čemu bych se v budoucnu chtěla věnovat. S radostí můžu konstatovat, že po psychické stránce mi snad nikdy nebylo lépe. A to je to, co se počítá především.

V následující části článku bych se ráda zaměřila tím praktičtějším směrem. Jak jste patrně zaznamenali, článek typu "Akné aktuality" tady už pěkně dlouho nebyl. Je to dané tím, že když už jsem se z nejhoršího dávno dostala, nemám potřebu vás informovat o každém pupínku. Hlavně ale ze mě vyprchala ona obsesivní potřeba neustále fotit a srovnávat, ujišťovat se. Místo toho nechávám věcem víceméně volný průběh a po většinu času je mi to vlastně jedno.

Tak se stalo, že jsem si uvědomila, že fotka z léta roku 2014 byla vážně poslední své kategorie. A protože navzdory všemu, co jsem uvedla výše, toto prostě k mému blogu tak nějak patří, rozhodla jsem se tímto aspoň v náznaku vrátit k tomu, co vás zde vždy čekalo po mé návštěvě na kožním, a aspoň trochu vám ukázat, jak to se mnou momentálně je. (Vysílám úpěnlivou prosbu, aby se automatické bloggerovské úpravy nedotkly mé cenné fotografické dokumentace, protože v minulém článku docela zle zařádily.)






















29. 10. 2013 a 17. 12. 2013



















9. 2. a 21. 4. 2014




11. 6. a 12. 8. 2014


15. 2. 2015





















9. 2. a 21. 4. 2014

15. 2. 2015
Abych to teď rozebrala, coby odborník s elektronickou tužkou. Že to bledne, je vcelku jasné, a netřeba příliš velkolepě komentovat. Kdybych napsala, že ponejvíce zápasím s mou milovanou hormonální bradičkou, nebyla by to úplně pravda, protože by to znamenalo, že se nervuju, což nedělám.

Vyskytuje se na ní pár voldemrtích (Hehe, pamatujete si na ten kód?) pupínků, které mi žíly určitě netrhají. Toto místo je rovněž poznamenané zkouškovým, které jsem sice snášela na mé poměry velmi klidně, ale přesto, něco se vyklubalo, takže trocha nové hyperpigmentace tam určitě je. Ale ať.

Shrnutí péče o tuhle nádheru bude velmi rychlé, protože ano, minimalista jsem stále a asi už jím taky navždy zůstanu. Základem je voda, která je úplně boží (i když ta pardubická mi svou agresivitou dává poměrně zabrat). V odličování jsem stále věrná gelu Alverde, který sice trošičku suší, to je jasné, ale zatím jsem k němu neobjevila alternativu, o čemž v nějakém příštím článku. Ve hře je stále i Eclaran a starý dobrý tea tree olej. Z čistého pocitu, že si chci udělat radost a koupit si něco pěkného, jsem si domů přinesla růžovou vodu od Purity Vision. Mám ji doma pár dní... a krásně voní. To je zatím vše, co k ní můžu říct.


Tímto bych vás pro dnešek už nechala na pokoji, pokud se ozvete v komentářích s čímkoliv souvisejícím i nesouvisejícím, budu ráda. Pac a pusu, Markéta.

15 komentářů:

  1. Gratuluju k úspěšně ukončenému zkouškovému Markét! Moc dobře vím, jak je to stresující období, já jsem jej ukončila až v pátek, a taky se zbavuji té spouští, kterou mi na obličeji zanechal. A hlavně konečně dospávám probdělé hodiny!
    Ať se daří ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a rovněž gratuluji ;) A spala bych teď taky pořád :D

      Vymazat
  2. Takže chápu dobře, že se tě to lepší? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Markétko,
    prosím Vás, jak se na Vás tvářila kožní, když jste odmítla Roaccutane? Chodím na kožní se synem, který má k věci podobný postoj jako Vy - nepovažuje to za nic důležitého, i s akné se dá spokojeně žít. Vzhledem k vedlejším účinkům zatím léčbu odmítáme, ale dívají se na nás jako na exoty.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Markétka!
    Ja som prežila jeden z najhorších rokov čo sa týka akné. Zhoršovalo sa to od februára 2014, vyskúšala som všetko možné. Zabral mi Zinerit, Eclaran a prírodná kozmetika. Mám veľmi citlivú pleť, ktorá sa dlho hojí. Stále to nie je ideálne, ale lepší sa to. A hlavne psychicky som na tom oveľa lepšie. (Schovávala som sa pred rodinou, priateľmi, mala som stres vyjsť z domu..). Tak som rada, že som sa naučia viac prijať seba samú a sústrediť sa na iné veci.

    Mala by som na teba ale otázku :) Čo ti prosím ťa pomáha na červené fliačiky a jazvy? Neviem veľmi čo s nimi. (za niektoré si môžem sama kvôli vytláčaniu :/ )

    Ďakujem krásne!!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. sluší ti to :) inak ak hľadáš nejaký nevysúšací gel tak mám tip - Nonique má taký zelený - http://www.jvnatur.sk/index.php?main_page=popup_image&pID=3555 (mám už druhé balenie, na ráno je super), vonia po limetkách a aspoň mojej zmiešanej pleti robí dobre

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    když vidím ty fotky, napadá mě jenom jedna rada - isotretinoin. Vím, že si to zavrhla, což i chápu, není to s ním sranda. Ale opravdu pomáhá. Jeho účinek vydrží minimálně několik let (možná že navždy). Pleť a rty budeš mít během užívání vysušené, nicméně to máš i po aplikaci Eclaranu. Další vedlejší účinky straší, ale projeví se u minima lidí, u mně se například nevyskytly vůbec.

    Výsledek isotretinoinu ze mě udělal mnohem šťastnějšího člověka. Dokonale čistá pleť.

    Tak to ještě zvaž. :-)
    Měj se!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, moc ti držím palce :) Já také bojuji už od ranné puberty. Vyzkoušela jsem snad všechny značky kosmetiky z drogerií, lékáren. Léky na předpis jako Eclaran, Duac gel, Zinerit atd. Prošla jsem pod rukama dvou kosmetiček a jednoho něco jako nutričního doktora. Jím celkem zdravě a ani vynechávání některých druhů potravin mi nepomohlo. Dobře, že jsi si HA nenechala napsat. Já ji měla od 15, pleť se mi téměř nezlepšila, navíc jsem s HA měla problémy. Musela jsem vysadit a nechat si zavést nitroděložní, ale také hormonovou. Poté se stav mé pleti zázračně zlepšil, ale po půl roce....hrůza. Teď mám tetracyklin atb a k tomu Belakne. Suší mě to už od prvního použití, ale uvidíme jak se to vyvine dále. Držím ti pěsti a jsem ráda, že někdo jako ty vytvořil skvělý blog o OPRAVDOVÉM akne..ne o pár pupíncích na čele :D! ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Na akné pomáhá jen jedno. Vypít 5-6 litru vody denně a sníst každý den obří mísu zeleniny s olivovým olejem. Výsledky jsou viditelné již po týdnu. Většinou tomu nikdo nevěří, ale fakt to funguje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že jsem medička tohle fakt silně nedoporučuju :D Zdravá strava a dostatek vody ano, ale má to určité meze (složení potravin, energetický výdej, fyziká aktivita,...) ;)

      Vymazat
    2. Budu v tom pokračovat i nadále. ;-) Pokud chce někdo dělat zásadní změny ve stravě a v pitném režimu, ať se poradí se svým lékařem. ;-)

      Vymazat
  9. nabídl vám někdy některý lékař vakcínu na akné?

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...