sobota 29. března 2014

Na válečné stezce s akné

Vítejte u mého nového výtvoru. O čem že to bude dnes? Jednoho slunečného rána mě napadlo, kolik věcí jsem, ať již v přímé či nepřímé souvislosti s onemocněním akné nasbírala. Kolik jsem toho zkoušela. Rekapitulovala jsem úspěchy a neúspěchy. A že se jedná o dlouhou cestu, mi začalo docházet, když se mi vybavovaly stále nové a nové věci hodné zmínky.

A aspoň o pár věcí z tohohle seznamu bych se s vámi v tomto článku chtěla podělit. Zhodnotit jejich účinnost či neúčinnost, přiblížit vám pár vzpomínek a myšlenek.

Připraveni?

 Zineryt
S první položkou se navracím do hlubokého dětství. Ano, ani mě se nevyhnul tento profláknutý přípravek na potírání (doslova i přeneseně) beďarů. Záznamy praví, že jsem jej poprvé měla předepsaný již v nějakých devíti letech (jak jsem v něčem opožděná, tak v jiných věcech jsem zase napřed...). Dodnes si dokážu vybavit modrý polštářek, skrze který se tekutina dostávala ven, i jak to štípalo při setkání s nějakou rankou. Myslím, že Zineryt dělal, co asi dělat měl.

Jak to s ním dopadlo? Trvanlivost poslední lahvičky jsem prodlužovala v ledničce pěkně dlouho. Ještě před takovým rokem a půl tam byl. Jeho užívání vyšumělo do ztracena. Stejně na mě už dávno ztratil účinnost.

Gynex
O bylinném koncentrátu jste si již mohli počíst dosyta. Přestože jsem jej měla primárně na úpravu cyklu, doufala jsem i v účinek na pleť (to je ironie, co?). Tak vám tedy bude patrně známý fakt, že jej považuji za úhlavního záškodníka, který provedl s mou hormonální hladinou úplně něco jiného, než bylo v plánu.

Belakné
Aneb to nejzbytečnější léčivo, které jsem kdy měla, vzhledem k tomu, že vlastně bylo určeno na jiné problémy, než jsem měla já, jak si ostatně můžete přečíst zde.


Co se účinků týče, nikdy jsem nic závratného nezaznamenala. Kromě faktu, že po zaschnutí to připomínalo pavučinku zkřížené s kusem sloupnuté suché kůže.

Ovesné vločky
Ano, přesně tímto jsem si v zoufalství při zhoršujícím se akné myla obličej a přitom čekala zázraky, které se samozřejmě nekonaly. V současnosti bych vločky někdy opět ráda vyzkoušela. Nechci je mít navždy zafixované negativně, když za to navíc, chudinky, ani trochu nemůžou.

Vizitky
Tyhle vykutálené papírky nosím v peněžence. Doporučení k detoxikaci jsem dostala od praktického lékaře, který je tak trochu líznutý východní medicínou. Nikdy jsem tam nešla. Neb to jenom ždímá peníze a výsledek se vždy nemusí dostavit, přičemž to druhé podotknul i sám pan doktor.


Druhá vizitka na sobě nese údaje osoby, která bude známá zejména čtenářkám, které jsou se mnou již od začátku. Mejkapovačka! Je libo sjednat návštěvu? Dnes už vím přesně, co jsem měla udělat: zlořečenému salonu se vyhnout obloukem a hned utíkat na kožní do Ostravy. Zajímalo by mě, v jakém stavu bych měla pleť bez jejích zásahů. Nicméně, dnes je zbytečné pitvat se v tom, co se stalo. Ta iniciativa tenkrát vzešla od mé maminky a obě jsme věřily v to, že kosmetika to napraví. Ať už je to Gynex či kosmetika Mary Kay, a jakkoliv dobře je to míněné, všechno se může obrátit proti vám. To je holt život.

Kosmetika Mary Kay
Představte si Jar smíchaný s kyselinou salicylovou a tuhle představu si imaginárně napatlejte na obličej. Garantuji vám, že to pořád bude jemná péče v porovnání s řadou na akné od Mary Kay. Pokud si ovšem chcete vycucat maz z obličeje na tři roky dopředu, vřele doporučuji.

Kromě této radikální akné kosmetiky jsem ještě měla další. Používala jsem totálně neúčinné tonikum a krém pro suchou a citlivou pleť, který měl patrně za úkol vyrovnávat žravost akné řady. Výsledkem byl lesknoucí se obličej s mazlavým filmem na povrchu. Ble. Kromě toho jsem dostávala při návštěvách masku, takzvaný beton, který vycucával úplně vše.


Víte, co je vtipné? Když mi téměř hned po začátku užívání vyskákaly nové beďary, radovala jsem se, že kosmetika funguje, pleť reaguje a čistí se. Jak již si jistě domyslíte, kámen úrazu spočíval v tom, že pupence nikdy neodešly a naopak si začaly zvát další a další kamarády.

Tea tree olej
Zhruba od této doby olejíček bydlí v koupelně. Střídavě jsem s ním zažívala úspěchy a neúspěchy, podle toho, jak si na něj pleť zvykala a odvykala a dalších ne zcela vyjasněných zákonitostí.

Že se ale kamarádíme dosud, to jistě víte.

Heparoid
Aneb zoufalý pokus o zlepšení zatvrdlých uzlů s krevními sraženinami. Černofialové podlitiny jdou z obličeje odstranit vážně těžko. Ani Hepariod to nezachrání.


Antibiotika
Dlouhé období zoufalství bylo ukončeno až počátkem užívání antibiotik, počátkem toť dojíždění do Ostravy za nejlepší kožní doktorkou na světě. Myslím, že moje čtyři měsíce ve společnosti tetracyklinu jsou vám známé a vše, co potřebujete vědět, si můžete přečíst ve spoustě článků.

Fucidin
Krém v červenobílé tubičce, rovněž spojený se zlepšováním stavu mé pleti, takže mé vzpomínky v tomto ohledu jsou rovněž pozitivní.

Myslím, že Fucidin účinkoval správně ve chvílích, kdy účinkovat měl.

Acnevac
K tomuto doplňku stravy zatím nemůžu říct nic bližšího, než že šílenou reakci na něj nemám a výsledky budu moci zhodnotit až za nějaký ten čas. V jedné krabičce je kúra na tři měsíce, tabletky se užívají stylem deset dnů brát, dvacet dnů pauze. V současnosti jsem v první pauze. Jestliže to ti spolupracující odborníci z Univerzity Palackého vymysleli dobře, to vám, děti, povím někdy příště.

Eclaran
Můj současný žravý peroxidový pomocník. Přestože z něj mám pocity poněkud smíšené, musím uznat, že klubající se potvoru umí zneškodnit obstojně.

Med
Mňam. Stačí se podívat do minulého článku.

A co dělá na konci tohle?


Inu, skromná kompozice ze dvou patlátek na rty a těch nejlepších pinetek (galanterie, kus za korunu) odkazují na jediné.

Po dlouhých měsících skrývání je čas ukázat se. Vymyslet deset způsobů, jak si sepnout vlasy z čela. Po devatenácti letech života začít nosit drdoly (a já vážně umím skvělé, velkoformátové). Namalovat si rty. Občas něčím trochu vybočit, trochu popíchnout.

Lidé v okolí si té proměny všímají. Pochválí mě, že mi vlasy takhle sluší. Proč jsem ale takový účes nenosila dříve, nikomu z nich nedojde. Neví totiž, jaké to je, radovat se z pocitu hladkého čela.

Článek tedy končím optimisticky, mými drobnými velkými radostmi. Měli jste s něčím ze seznamu také tu čest? (Doufám, že ne s mejkapovačkou). Jaká je ta vaše cesta? A tohle a mnohem víc se můžete podělit níže.

8 komentářů:

  1. Jen do drdolů, Markétko, s těmi Tvými vlasy musí vypadat báječně! (Já na těch svých hřebíkách nic nevymyslím, plus jsem v tomhle děsně nešikovná, ani hairbun nezmáknu - navíc v něm vypadám tak stupidně, že to víc ani nejde:-)) O Mary Kay mi ani nemluv, kamarádka mamky dělá dealerku, takže mě taky x řad potkalo, všemi jsem musela podarovat kamarádky nebo sestru, jelikož jsem po nich měla alergické reakce, pálení, rudnutí celé pokožky, až mi z toho slzely oči. Opravdu krása to muselo být, ten obsah.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :) Mě teď to experimentování moc baví a vážně si jej užívám. A postupně zkouším věci, o kterých jsem si myslela, že mi nikdy nemůžou slušet a zjišťuji, že to vážně není tak strašlivé. :)

      Z Mary Kay bych už nic nebrala, ani kdyby to bylo zadarmo, natož ještě za ty jejich přemrštěné ceny.

      Vymazat
  2. Zynerit jsem také používala, ale i na mě přestal účinkovat. Nic jiného jsem již nezkoušela, protože to s akném nemám tak hrozné jak by to mohlo být.
    Musím ale uznat, že mě zjištění o kosmetice Mary Kay dost překvapilo. Vždy jsem si myslela, že je velmi kvalitní. Nu.. ne všechno zlato se třpytí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď ráda :)
      Co se Mary Kay týče, tak jsem ji pěkně ztrhala. Já už z principu tyhle kosmetické svědky Jehovovy moc nemusím :).
      Uznávám, že mám zkušenosti jen s kosmetikou pečující a nic jiného jsem nezkusila, takže nemohu soudit, každopádně k vyzkoušení nějakého dalšího produktu mě asi nikdo nepřesvědčí, na to jsem utrpěla příliš velké trauma :)

      Vymazat
  3. Akné potrápilo aj mňa a stále som to nevyhrala, ale už som na tom o niečo lepšie ako kedysi. Mne pomohol najviac v liečbe Zineryt a Duac gel, trochu aj Eclaran, momentálne už nepoužívam nič z týchto prípravkov, mám síce Skinoren, ale ten dosť štípe na pleti a je slabý ako čaj, Rovnako slabé boli pre moju pleť aj Differine či Belakne. A ešte som mala rada a stále mám v zálohe Aknecolor.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  4. jak se jmenuje ta kožní lékařka a kde je přesně? :) můžeš mi prosím poslat nějaký web nebo kontakt na ní? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Je to MUDr. Jana Januschková, má ordinaci v Ostravě-Porubě http://www.firmy.cz/detail/373592-mudr-jana-januschkova-ostrava-poruba.html

      Vymazat
    2. jé moc ti děkuju! :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...