sobota 12. října 2013

Co dělám pro svoje vlasy

Vítám vás u článku, kde slovo akné nezazní ani jednou (odteď). Proč? Protože jsem už v tagu Versatile Blogger Award zmínila, že jsem posedlá péčí o své vlnité vlasy. Mým dlouhodobým záměrem bylo napsat o tom podrobněji, protože všechny vlnky a kudrlinky světa si zaslouží své místo na výslunní. Ráda bych vás provedla svou typickou péčí.

Nejprve je však potřeba ujasnit si několik věcí:
  • Bez nadsázky lze říct, že za svůj život vděčím úžasné stránce NaturallyCurly. Z té v podstatě vycházím téměř ve všem. Je to neocenitelný zdroj inspirace, takže pokud trochu vládnete angličtinou a potřebujete poradit v nějaké kudrnatovlnité záležitosti, vřele doporučuji kliknout na tento odkaz.
  • Moje vlasy nejsou kudrnaté. Jsou vlnité. Ano, hádáte správně, NaturallyCurly má vypracovanou svou vlastní typologii, ve které jen tak pro zajímavost spadám někde na pomezí kategorií 2b a 2c.
  • Možná, že sami vlastníte jiné než rovné vlasy, připadají vám ošklivé a každý den je pálíte žehličkou. Já jsem to tak taky dělávala. Nebo snad máte vlasy naopak úplně rovné a závidíte mi. Anebou si své vlnky a kudrlinky pěstujete a v tom případě mi dovolte, abych si s vámi virtuálně plácnula, protože mezi všemi kudrnatci a vlnatci existuje jisté pouto sounáležitosti a spiklenectví.
  • Ať už spadáte do kterékoliv kategorie, nic vám nebrání číst dál. Uvnitř článku najdete legrační obrázky.
Začněme tedy tak trochu od konce. Večerem. To si totiž vlasy myju. Tedy každý druhý den. Kdybych to nechala až do třetího, prostě by už to nebylo ono. Tím, že se mi nevlní úplně od kořínků a navrchu přiléhají v hlavě, se v té části prostě trochu zmastí.

Používám oranžovou řadu Balea pro vlnité a kudrnaté vlasy. Šampon a poměrně štědré množství balzámu, který je pro mě životně důležitý, protože bez něj bych vlasy rozčesala jen těžko. Pozn: omluvte morbidně nízkou kvalitu a úroveň fotografií. Pro ilustraci snad ale postačí.

Balea balzám a šampon. Seženete v dm za nějakých 42,90 Kč, pokud si to dobře vybavuju.
Každé třetí umývání balzám nahrazuji maskou (taktéž z Baley), kterou ovšem smíchám s malým množstvím arganového oleje (používat jej takhle mi vyhovuje nejvíce).

Balea maska na vlasy pro hedvábný lesk s fíky a perlami.... Ať už je v tom cokoliv, pěkně to vlasy zjemňuje. Slaďoučká vůně nemusí sedět každému, mi nevadí. Cenu odhaduju tak něco přes 60 Kč.
Arganový olej. Tady je to už s cenou drsnější. Údajně výhodně byl zakoupen přes kadeřnici, 250 ml za 500 Kč. Ale zato skoro neubývá.
Ať už balzám nebo maska, při závěrečném oplachování ke konci pustím stuedenou vodu. Hodně se zakloním dozadu, takže mi stéká po vlasech a ne po zádech. Příjemně to osvěží. Po opláchnutí vodu jen velmi jemně vymačkám.

Následuje rozčesávání, za kterýmžto účelem jsem si rovněž v dm (mají mě tam rádi) pořídila rozkošný hřeben, který si můžete prohlédnout níže. Teď je čas zmínit jednu hlavní zásadu: od této chvíle vlasy už znova nečešu, až při příštím mytí. Pokud tedy nechcete dosáhnout efektu pudla, že ano...

Stylingový hřeben, jak tomu říkají, seženete za podbnou cenu jako šampon či balzám.
Když jsem spokojená a konečně se mi podaří vytvořit rovnou pěšinku, přichází čas na další oranžový produkt Balea, a to stylingový krém. Používám ho docela malé množství a pěkně s ním vlasy projedu prsty. No a poté už nechám schnout.

Stylingový krém, něco mezi 60 a 70 Kč, tuším.
Když jsou vlasy suché nebo skoro suché (podle toho, jak si vzpomenu), napatlám do nich ještě trochu tužidla, aby si lokýnky udržely tvar, ale nepříliš moc, protože nesnáším slepené vlasy. Žádnou oblíbenou značku nemám, používám to, co je zrovna za nejvýhodnější cenu (nebo co ukradnu mamce). Momentálně je to Taft. Teprve potom, co nanesu tužidlo, s hlavou tak dvakrát pohodím, čímž vlasy získají přirozený tvar a objem. (Kdybych to udělala před tužidlem, zničím si lokny a docílím ještě většího objemu.)

A co na noc? NaturallyCurly to jistí. Členky kudrnaté komunity vyvinuly metodu zvanou pineappling. Co budete potřebovat k tomu, abyste si vytvořili svůj vlastní a jedinečný pineapple?

Měkkou látkovou gumičku...

Gumička, překvapivě dm, něco přes 40 Kč.
...a vlasy

Vlasy, jsou moje a nepříliš ve formě, protože byly vykoupány v chlorové vodě bazénu a následně zamotané v copu a ulíznuté tužidlem.
Poté se předkloňtě (půjde vám to líp) a udělejte ne moc utažený culík úplně nejvýš jak to jde, tedy nad čelem.

Ano, přesně takhle.
A voilà, pineapple je na světě.


 A je celý jen váš!


Potom už existují různé varianty. Někdo má ve zvyku celý takový výrobek obalit saténovým šátkem nebo i čepičkou na spaní. Já si ten šátek prostě hodím přes polštář. Na saténové povlečení nemám. S takovýmto útvarem na hlavě tedy strávím celou noc.

A co ráno? Sundám gumičku, roztřepu, vlasy jsou objemné a trochu trčí. Na pomoc přichází naprosto nenahraditelný pomocník - lahvička s rozprašovačem (já mám takovou malou od tělového spreje z Avonu) naplněná vodou. Trošku to postříkám, čímž vlasy zpacifikuji. Od té doby, co jsem si koupila stylingový krém, mám ve zvyku malinké množství vetřít do navlhčených vlasů. Pěkně se lesknou a lépe odolávají krepacení a vlhku. Podle potřeby občas přidám i trochu tužidla.

No a na noc opět pineapple a následujícího dne ráno stejný postup. Tím se dostávám opět ke dni mycímu, který zbožňuju. Mytí vlasů patří mezi mé nejoblíbenější činnosti.

Kromě popsané péče ještě užívám doplněk stravy Biosil plus. V kombinaci se zásadou žádné teplo mi zajistil poměrně slušný skok v délce.

Zde můžete vidět mé vlasy a mé růžové šaty, které si na sebe vezmu jen když mám růžovošatovou náladu.
Takhle bych tedy shrnula základy péče. Snad bych ještě doplnila, že od té doby, co nosím vlasy v jejich přirozené podobě, jsem mnohem spokojenější a sebejistější. Rozhodně to bylo jedno z mých nejlepších rozhodnutí v životě.

6 komentářů:

  1. Máš to dobře zmáknuté! a vlasy vypadají opravdu spokojeně:) já bojuju s jemnými vlasy, jakmile si je nechám narůst po ramena tak jsem zplihloň obecný, takže raději kratší střihy, dlouhé vlasy to je u mě science fiction:D Takže mými bojovníky jsou šampony s co nejmenším množstvím zatěžujících látek, aby neplihly, tužidlo a hoooodně tužící lak:) Docela to vychází, občas mi i někdo řekne, že mám fajn vlasy, což je sice utopie, ale aspoň to znamená, že iluze se povedla:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...protože to třeba není iluze, ale pravda ;) A ten tvůj svatební účes, to byla úplná fantazie :) Ber to takhle: aspoň ti není v létě horko na hlavu. Když jsem s tou svou dekou vylezla ven v pětatřiceti stupních, všichni na mě vrhali soucitné pohledy...

      Vymazat
    2. Ano, v létě jsem svůj handicap velice vděčná! Jinak můj svatební účes to byl čistý zázrak ze strany kadeřnice, fakt jsem na to čuměla jak puk!

      Vymazat
  2. Moc pěkný článek :-) a nevysušuje ten krém od Balea ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Z mé zkušenosti určitě ne - právě naopak, když se to s ním přežene, může zbytečně zatížit a zmastit.

      Vymazat
  3. Mám stejné vlasy jako ty, jen kratší asi po ramena a doteď funguju stylem "šampon, kondicionér, rozčesat, nabobtnat", hlavně to poslední mi způsobuje trápení a to háro, co mi vždycky vznikne na hlavě je fakt hrozné. :D Nedokážu si představit, že bych je vyjma mytí vůbec nečesala, ale je fakt, že tvé vlasy jsou oproti těm mým naprosto boží, takže to zkusím . No nic, příští týden se stavím v DM a snad to něčemu pomůže, protože jsem za ty roky fakt zoufalá. :D Díky za článek, minimálně jako inspirace naprosto super. :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...